Lørdag den 30. juni 2007

Farfar og bedste havde kobberbryllup i går, så vi var deromme med en blomst i dag.

Fredag den 29. juni 2007

Lasse var med mor ved optikker i Vojens for at kigge på briller. De fik 3 par med hjem at kigge på. Det ene par var med "gullerod", dvs. der var med noget orange.

Tirsdag den 26. juni 2007

Lasse var ved øjenlæge. Han skeler stadig og skal derfor have briller. Han fik figurerne fra "se-tavlen" med hjem på et A4-papir og dem skal han så øve med mor og fra inden han skal derhen igen om 6 måneder.
Christian vred næsten mors briller i stykker.

Lørdag den 23. juni 2007

Sct. Hans. Mor havde lavet dej til at vi skulle lave snobrød, men det blæste for meget, så mor lavede dejen til boller i stedet og så bagte hun dem i grillen, det var guf.

Søndag den 17. juni 2007

Lasse er begyndt at kalde sin Koalabjørn for "Grød".

Lørdag den 16. juni 2007

Var på Agerskov Kro for at fejre farfars og fars faster Kirstens fødselsdage. Fik lækker mad og fik kun en lille lur på 1 times tid, inden vi tog hjem til farfar og bedste for at få eftermiddagskaffe - vi fik is.

Torsdag den 14. juni 2007

Christian talte selv i dag: 1-2-4-5-6. Lasse talte efter mor til 10.

Onsdag den 13. juni 2007

Var i gæstepleje hos Annie igen i går.
Var med Inge i børnehaven i dag. Farmor hentede os.

Søndag den 10. juni 2007

Christian kan tælle til 20, hvis mor eller far "tæller for". Ind imellem kommer det næste tal af sig selv. Tæller sommetider også selv 2-4-5.

Tirsdag den 5. juni 2007

Farmor passede os hele dagen. Hun lavede millionbøf med pasta til aftensmad. Imens hentede mor og far den nye ovn og kogeplade. Farmor var træt, da vi blev hentet.

Mandag den 4. juni 2007

😀 I gæstepleje hos Annie i dag. Vi sagde det ikke højt, men vi glædede os til at komme om til hende igen. Hun er bare den bedste gæstepleje man kan tænke sig.
Far hentede os. Vi tog direkte om til farmor og bedstefar, hvor vi legede i bedstefars "sandkasse" (lagde fliser), kørte i trillebør med bedstefar og kørte på de fine cykler, som farmor og bedstefar har købt og som står fast hos dem.
Mor fortalte Lasse, at hun elsker ham og Lasse svarede: " Far elsker mor".

Søndag den 3. juni 2007

Far havde vagt i teltet og så vi tog mor med hen på sportspladsen i dag. Vi fik vafler, pølse og brød derhenne og på vejen derhen spiste vi frugt. Vi ville ikke spise ret meget til aften, hvorfor mon???

Lørdag den 2. juni 2007

Med far på sportspladsen til "sportsuge", fik vafler uhm.  Vi var derhenne med Inge forleden, der var vi på hoppeborgen, det syntes Lasse var hyle skægt.

Fredag den 1. juni 2007

Christian var med mor ude at handle. De købte bl.a. nye sommerjakker. Chrisitan fik en der er lys og mørk blå, mens Lasse fik en der er orange og grøn.

Tirsdag den 29. maj 2007

Lasse er ved at få nattøj på og står derfor op på puslebordet. Han giver mor en knuser og siger: "Dejlig-dejlig-dejlig".
Mor siger: "Mor elsker Lasse".
Lasse giver mor et stort knus og siger: "Lasse elsker dig!"
🤭

Mandag den 28. maj 2007

Var ude at gå tur i Dyrhaven sammen med mor og moster. Vi så dyr, først var der 1 og da vi så havde gået nogle få meter, så var der 4 mere. Vi mødte en masse mennesker der var ude løbe eller for at lufte deres hunde. Vi så også sorte skovsnegle. Vi gik næsten hele vejen rundt.

Søndag den 27. maj 2007

Vi hentede moster ved toget kl. 9.
Christian ville have en "lappesammen" altså en klapsammenmad med frikadelle til frokost.

Lørdag den 26. maj 2007

Vi sov helt ind til kl. 8. Legede sammen med farmor og bedstefar. Mor hentede os kl. 12.30, mor og far havde været ude at kigge på en ny ovn, den gamle dur ikke mere.

Fredag den 25. maj 2007

Vi spiste også hos farmor og bedstefar her til aften. Vi fik mørbradgryde med estragon og is med jordbærsovs. Vi skal sove her.

Torsdag den 24. maj 2007

Blev afleveret allerede kl. 7.30 for vi skulle være henne ved Skausminde kl. 8.15, hvor der kom en stor dobbeltdækker bus og hentede os, vi skulle til "Søborgen" ved Djernæs. Vi sov i 2 timer på en madras i hver sin ende, sammen med en hel masse andre børn. Sad helt stille på vejen hjem i bussen (med sele på). Da farmor hentede os ved bussen var vi bare helt stille - vi plejer at snakke meget når hun henter os. Vi spiste aftensmad hos farmor og bedstefar. Farmor havde lavet hjemmelavet aspargessuppe. Far spiste også med. Da mor kom hjem fra arbejde kom hun også over for at spise og imens var vi i bad - vi "svømmede". Christian kan selv finde ud af at tænde for spa'en nu. Lasse er blevet lidt mere tryg i badekarret. Bagefter tog vi med mor hjem.

Lørdag den 19. maj 2007

Da vi havde sovet til middag spurgte vi efter mormor og morfar men de var allerede taget hjem, ØV! 🤨

Fredag den 18. maj 2007

Mormor og morfar kom sidst på eftermiddagen, de havde vores fødselsdagsgave med -3-hjulede blå Winther cykler - jubii.
Vi grillede og så kunne vi altså ikke lade være med at spørge efter moster.

Lørdag den 12. maj 2007

Lasse: vindruer = "rundduer", brandbil = "brambil".
Christian: vindruer = "vinduer", cola = "kula".
Begge "tejer" = tegner, spøgelse uhuh = "pøgelse uhuh.
Christian: "Misse ikke bad, vel?"

Fredag den 11. maj 2007

Mor skulle i byen her til aften, så bedste og farfar kom om for at spise sammen med os og far. Bedste havde lavet kartoffelsalat, far grillede og mor havde købt is og jordbær til os. Chrisitan viste godt at vi skulle have is og jordbær - han havde været med mor ude at handle - så han ville ikke spise den aftensmad - bandit.

Tirsdag den 8. maj 2007

Christian ville synge "Lor å stille" til godnatsang - "Nu bli'r jord og himmel stille".

Søndag den 6. maj 2007

Da vi vågnede kom vi ind til mor og far og hyggede lidt.
Vi fik rundstykker og æg til morgenmad.
Da vi havde fået tøj på legede vi på Bertrams værelse. Bagefter kørte vi en tur ned til Boeslum strand, hvor vi kastede sten i vandet. Christian faldt i søvn på vejen derned og Lasse på vejen hjem igen.
Så fik vi frokost og Kaj-kager.
Så kørte vi mod syd. Det var blevet lidt sent (14.00), så mor ringede til mormor og morfar for at høre om de gav aftensmad - ellers ville vi sove fra 14-16 og ville ikke kunne sove når vi kom i sendg. Ja, det ville de gerne. Så sov vi fra Ebeltoft til Tranbjerg - 1 time. Jan, Bente og Jonna var der.
Vi fik rejer til forret - uhmm og pølse.
Vi blev puttet i bilen kl. 20.00 og så kørte vi hjem.

Lørdag den 5. maj 2007

Da vi skulle sove til middag kørte vi til Ebeltoft.
Vi legede med alle Bertrams ting og vi prøvede også hans 2-hjulede cykel og havde Albas cykelhjelm på.
Vi var også nede ved søen og fodre ænder og fisk.
Vi ville ikke spise meget til aften, men vi havde også spist godt med frugt og boller til eftermiddag. Til gengæld kunne vi godt lide desserten, som var kærnemælkskoldskål med rabarberkompot og kammerjunkere til. Fik for øvrigt også lov til at drikke med sugerør.
Vi lånte Bertrams sangbog, da der skulle synges godnatsang.

Fredag den 4. maj 2007

Hyggedag hjemme.
Blev klippet udenfor, men ville ikke sidde stille.

Torsdag den 3. maj 2007

I gæstepleje.
Farmor og bedstefar hente. Spiste og badede derovre.